Beleidsteam en zorgloket
De uitvoering van de opdracht van het leersteuncentrum wordt gecoördineerd vanuit een beleidsteam. Deze bestaat uit een directeur, vier teamcoördinatoren en administratieve medewerkers.
Zorgloket
Het zorgloket is zowel een administratief portaal (een computerplatform) waar ondersteuningsvragen binnenkomen als een overlegplatform of vergadering. In die dubbele betekenis is het zorgloket de plaats waar nieuwe ondersteuningsvragen toekomen.
Als de administratieve formaliteiten in orde zijn, worden de ondersteuningsvragen besproken op het zorgloket. In dit zorgloket zitten de teamcoördinatoren en directeur.
De rol van het zorgloket is vierledig:
- Het is een aanmeldingspunt voor nieuwe ondersteuningsvragen
- Het verwerkt en analyseert de ondersteuningsvragen
- Het is een doorgeefluik naar ondersteuners, miniteam, type-specifieke netwerken (4,6,7) en pedagogische begeleidingsdienst (PBD)
- Het is een aanspreekpunt voor scholen, ouders en CLB